Obsługa klienta

Właściwie każdy z nas na pewno miał do czynienia z firmami, które oferują sprzedaż przez telefon. Takie sprzedawanie polega na tym, że tworzy się telefon do wybranego klienta, przedstawia mu się ofertę sprzedażowa i stara się zachęcić go do skorzystania z niej.



Telesprzedaż nie jest łatwa, bo przekonanie o atrakcyjności danego produktu tylko za radą słów, nie jest prostym celem. Dlatego osoby, które zajmują się takimi działaniami, muszą nie wyłącznie mieć zdolność do przekonywania. Muszą też umieć opowiadać o danym produkcie tak, ażeby wydawał się on niepowtarzalny. Nie jest to łatwa sztuka.
Tym bardziej że wielu ludzi automatycznie odrzuca połączenia albo rezygnuje z dalszej rozmowy, jeżeli już jedynie słyszą oni, że ktoś dzwoni do nich tylko po to, aby coś im sprzedać. Nie posiada znaczenia, czy usługi call center sprzedaje czy produkty. W wielu przypadkach podejście ze strony klienta jest takie samo, czyli negatywne. Kilka firm jednakże działa w taki sposób na rynku i perfekcyjnie sobie one radzą. Oprócz tradycyjnie prowadzoną sprzedażą posiadają one do dyspozycji Contact Center, którego zadaniem jest nie tylko obsługa klientów, ale i prowadzenie sprzedaży telefonicznej. Tutaj zatrudnia się takie osoby, które preferują i które umieją rozmawiać przez telefon. W ogromnej liczbie przypadków są oni w tym kierunku szkoleni, by radzili sobie z klientami, którzy nie są zainteresowani prezentowaną przez nich oferta. Takie szkolenia organizują zwykle firmy, które specjalizują się i wiedzą jak powinno funkcjonować callcenter w Warszawie. Tacy profesjonaliści częstokroć opracowują dla poszczególnych firm schematy, według których pracownicy call center powinni prowadzić rozmowy z klientami. Takie schematy w dużej liczbie przypadków są wymagane, a w znaczącej liczbie przypadków pomagają się odnaleźć w pracy w call center osobom, które zaczynają w tym zawodzie. Bo tutaj praktykę i wprawa posiadają bardzo bardzo duże znaczenie. Najlepsze wyniki posiadają ci pracownicy call center, którzy pracują w nich od lat. Tacy, którzy nie podali się i postanowili dać z siebie wszystko. Choć i im zdarzają się dni skomplikowane, to praca na call center daje im satysfakcję.
Zobacz również: Contact Center.

0 komentarze:

Prześlij komentarz