Turbosprężarki i kilka ważnych spraw

Kiedy budujemy samochód typowo do wyścigów, bądź do driftu albo po prostu chcemy zwiększyć moc w naszym samochodzie, to w końcu każdy trafia na pomysł: a może zamontuje turbinę? Pomysł jest odpowiedni tylko warto wspomnieć o paru problemach.

Jeżeli posiadamy możliwość kupna używanej turbosprężarki to warto to przeanalizować. Regeneracja turbosprężarek nie jest wielkim wydatkiem, a może się okazać, że zaoszczędzimy pieniądze, niż gdybyśmy mieli kupić nową. Regeneracja turbosprężarki to niełatwy proces, dlatego lepiej będzie dla nas gdy zajmie się tym wykwalifikowany pracownik firmy. To o czym należy pamiętać, gdy chcemy zamontować turbosprężarkę? Po 1- kolektor wydechowy. Powinno się pamiętać, aby wybrać o stosownej przepustowości, całkiem inaczej turbina nie będzie mogła pracować w 100%. Też należy pamiętać o tym, by zamontować dodatkową podporę, kiedy nasza turbosprężarka jest de facto dość duża. Po 2- układ wydechowy. Niech na całej długości będzie o jednakowej średnicy i niewiele skomplikowanej budowie, gdyż komplikuje to wydalanie gazów spalinowych. Po 3- odpowiednia temperatura. Dzięki temu nasza turbina nie przegrzeje się zbyt szybko, niemniej jednak również będzie mogła wygenerować odpowiednie ciśnienie. Po 4- chłodzenie turbiny. Bardzo istotną sprawą jest zamontowanie intercoolera. To chłodnica, która ochłodzi powietrze dostające się do turbosprężarki. Dlaczego to takie istotne? Jaki jest sens montażu turbiny, kiedy nie może pracować na 100%. Ciepłe powietrze sprawia gorsze przyrosty mocy, a także ma możliwość uszkodzić turbinę, w jaki sposób i sam silnik.

Tutaj: regeneracja turbosprezarki Scania.

0 komentarze:

Prześlij komentarz